Produkt byl úspěšně přidán do nákupního košíku
Počet
Celkem
0 ks zboží. 1 produkt v košíku.
Celkem za produkty:
Celkem za doručení:  Bude determinováno
Celkem
Pokračovat v nákupu

Tipy na nákup elektrokola

Tipy na nákup elektrokola

Při koupi elektrokola je pro zákazníka důležité pochopit podstatný aspekt, že jde o klasický kolo s integrovaným systémem elektrického pohonu, který pomáhá uživateli při vysoké intenzitě zátěže. Existuje však také možnost elektropohon úplně vypnout a zachovat tak funkci klasického kola. V porovnání s klasickým bicyklem je však elektrokolo pohodlnější a bez větší námahy umožňuje zvládat i dlouhodobější cesty, náročnější tratě a terény.

Mnoho zákazníků a uživatelů preferuje elektrokola zejména při jízdě v těžším kopcovitém terénu nebo na kopcovitých cestách. Uživatelé vynakládají stejnou námahu, jako kdyby jezdili v rovinatém profilu a přitom mohou zdolávat i kopce nebo náročnější terén. Většina elektrokol má různé stupně intenzity pomoci při šlapání, které se dají zvolit pomocí ovládacího panelu umístěného na řidítkách kola. Standardní elektrokola obvykle nabízejí 3 - 5 stupňů intenzity elektrické pomoci, nadstandardní i více. Základní klasifikace člení elektrokola na městské, trekingová, krosová a horské.

Horská elektrokola
Horský_elektrobicykel

Horské elektrokola jsou určeny do těžšího terénu a do horského prostředí, vyznačují především odolnou konstrukcí a zvýšeným výkonem motoru. Zákazníci je mohou bez obav používat i v tom nejtěžším terénu. Pro tyto kola je velmi důležité správné vyvážení a proto se baterie většinou instalují na spodní rámovou trubku elektrokola. Tímto umístěním baterie je dosaženo aerodynamický tvar i pěkný vzhled. Horské elektrokola jsou v poslední době stále výkonnější a tak zvládnutí náročných terénů a kopců je snadné i pro méně zkušené cyklisty. V současné době jsou běžně v nabídce už i celo-odpružené elektrokola určené na ten nejtěžší terén.

Trekingová a krosová elektrokola

Trekingové a krosová elektrokola jsou určeny zejména pro delší cestování v mírném terénu, i po cestách nižší kvality nebo po polních cestách. Základní rozdíl mezi trekingová a krosovým elektrokolem spočívá v tom, že trekingové elektrokolo je navíc vybaven příslušenstvím - blatníky, světly, stojanem a nosičem. Trekingové a krosová elektrokola jsou kompromisem mezi městskými a horskými koly. Velmi často jsou využívány při rodinných výletech, víkendových jízdách, kdy fyzicky slabší cyklisté ocení pomoc elektropohonu při šlapání. Možnost nastavení intenzity elektropohonu umožňuje docílit optimální tělovou frekvenci uživatele pro spalování tuků. Obvykle si uživatelé při jízdě do kopce nastavují vyšší pomoc.

Městská elektrokola
Mestský_elektrobicykel

Městské elektrokola lze identifikovat podle konstrukce s nízkým nástupem, kvůli jednoduchému nasedání a sesedání z kola. Nízký nástup zajišťuje uživatelům bezpečnou jízdu ve městech, parcích a příměstských oblastech. Účinná pomoc při šlapání a lehké nasedání a sesedání ocení zejména senioři, ženy nebo ti, kteří se často přesouvají po městě. S městským elektrokolem se uživatelé dokážou ve městě rychle přesouvat bez pocení, jsou vhodné pro dopravu do zaměstnání, na nákupy, či zábavné ježdění po městě. Městské elektrokola jsou vybaveny kompletním příslušenstvím - blatníky, stojan, světla a většinou i zadní nosič. Zákazníci si často kupují i ​​přední odnímatelný košík.

Baterie elektrokol

Baterie jsou velmi klíčovou součástí elektrokol, používají se různé moderní typy lithiových baterií, tzv. Li-Pol, Phylion nebo Li-Ion. Pozitivem těchto baterií je zejména velmi dobrý poměr mezi hmotností, kapacitou, životností a cenou. Elektrokola využívají zejména baterie s napětím 24V, 33V nebo 36V. Obvykle platí přímá úměra mezi napětím a dojezdem, čím vyšší napětí, tím vyšší dojezd elektrokola. Životnost baterie závisí do značné míry na tom, jak se o ni zákazník dokáže postarat. Uživatelé by měli vědět, že u lithiových baterií je ideální pravidelné nabíjení na maximální kapacitu po každé jízdě a současně se nedoporučuje vybíjet baterii do nulové kapacity. Přerušované nabíjení rovněž značně snižuje životnost baterie. Lithiovým bateriím neprospívají příliš vysoké ani nízké teploty, proto doporučujeme nevystavovat baterie teplotám nad 35 ° C a ani pod 0 ° C. Životnost baterie, se kterou je dobře zacházeno, se pohybuje mezi 20.000 - 30.000 ujetých km, časový interval používání je mezi 4 - 8 lety nebo 700 - 1000 nabíjecími cykly.

Umístění baterie:

• nosičových baterie se používá při městských a trekingových elektrokolech. Tento typ baterie je umístěn pod nosičem, přičemž nosič je možné klasicky využít na košík nebo tašku. Při tomto typu umístění baterie je jednoduchá manipulace, především při nabíjení.

• Rámová baterie je obvykle situována na spodním rámu elektrokola, na místě určeném pro láhev. Z pohledu vyvážení kola se jedná o ideální místo, proto se nejčastěji vyskytuje u horských elektrokolech. Tímto rámovým umístěním baterie je dosaženo nízko položené těžiště ( tímto dosáhneme lepší ovladatelnost elektrokola), aerodynamický tvar, vynikající vzhled a celková vyváženost kola.

• Baterie za sedadlem elektrokola se považuje za dobře umístěnou z hlediska vyvážení kola, ale na úkor prodloužení rámu v zadní části kola. Prodloužení rámu má za následek prodloužení řetězu. Tento typ baterie se často vyskytuje zejména u skládacích elektrokolech.

Elektrické_bicykle

Dojezdová vzdálenost elektrokol

Maximální dojezdová vzdálenost elektrokol je jedna z nejčastějších otázek od zákazníků. Celkový dojezd elektrokola kromě kapacity baterie ovlivňuje také jízdní styl uživatele, terén, ale i hmotnost samotného cyklistu. Uváděný dojezd je u většiny producentů testován pro průměrnou postavu s hmotností 80 kg při průměrně náročném terénu se stoupáním i klesáním.

Maximální dojezd podle kapacity baterie:

kapacita baterie 9-10Ah - dojezd okolo 50-80 km
kapacita baterie 11-12Ah - dojezd okolo 80-100 km
kapacita baterie 13-14Ah - dojezd okolo 100-120 km
kapacita baterie 15Ah a více - dojezd nad 120 a více km


Brzdy elektrokol

Brzdy jsou další důležitou součástí elektrokol, pro vyšší výkon elektrokol v porovnání s klasickými koly, se zvyšují i ​​požadavky na brzdy. Rychlost jízdy po silnici i v terénu, zvyšují nároky na bezpečnost, a tím i nároky na výkonné brzdy. Standardem pro elektrokola jsou hydraulické kotoučové brzdy s velikostí brzdového kotouče minimálně 180 mm (přední i zadní část). Kotoučové brzdy mají obvykle lepší rozložení brzdné síly. V špatném počasí jako například při dešti, blátě, zda prašném prostředí jsou účinnější a spolehlivější. Ve vyšších modelových řadách elektrokol zákazníci preferují 4pístkové brzdy, které svou brzdnou sílu rozkládají ještě rovnoměrněji, čímž výrazně posilují brzdný účinek. Někdy je tato brzda použita pouze na předním kole, kde je brzdná síla více potřebná. V kategoriích městských a trekingových elektrokol jsou nároky na brzdy identické jako u klasických kol a pro méně náročné zákazníky se doporučují i ​​klasické V - brzdy.

Mondraker_chaser

Vidlice elektrokol

Kvalitní vidlice jsou dôležiténajmä pro kategorii trekingových, krosových a horských elektrokol. Při elektrokolech je kladen důraz i na kvalitní vidlice, které podstatně ovlivňují komfort a bezpečnost jízdy. Blokovací páčka na rukojeti není až tak podstatná, protože odpruženou vidlici není důvod blokovat jako při klasickém kole z důvodu ztráty výkonu při jízdě do kopce. V segmentu elektrokol si díky výkonu motoru, mohou zákazníci užívat výhody odpružení kontinuálně. Dobře odpružení elektrokol je v současnosti standardem pro všechny kategorie.

Při výběru elektrokola dbejte na účel využití kola. Důležitým faktorem při rozhodování je i terén, po kterém budete v převážné míře jezdit. Životnost baterie elektrokola můžete prodloužit správným nabíjením. Pokud je pro Vás důležitá dojezdová vzdálenost, vyberte si elektrokolo s větší kapacitou baterie. Ať už si vyberete městský, horský nebo trekingové elektro kolo, každý z nich Vám usnadní cyklistika. Díky elektrickému kolu zvládnete delší a náročnější trasy s nižší námahou.

Datum zveřejnění: 10.2.2021

Autor: Ema Bálintová

© Autorská práva vyhrazena.