Amulet eRival je solidní základ pro lesní cyklotury nebo rodinné víkendové výjezdy.
Česká značka Amulet je v našich končinách známa již od devadesátých let minulého století a kromě klasických horských kol rozšířila svou nabídku i o elektrokola.
Otestovali jsme univerzální horský e-bike, který zvládne běžné výjezdy v lese v nenáročném terénu a je vhodný pro hltání kilometrů po krajině.
Rám
eRival má hliníkový rám s vydařenou geometrií a komfortním posedem, který jsme ocenili při delších jízdách.
Rám je pěkně zpracován, je v něm integrována výkonná 725 Wh baterie, která zaručuje dlouhý dojezd.
Motor Bafang 410 s výkonem 250 W a točivým momentem 80 Nm odvedl dobrou práci vtáhlých i prudších stoupáních.
Povedená kombinace motoru Bafang velké baterie tvoří hodnotný základ tohoto e-biku, na který se můžete spolehnout.
Rám je dostatečně tuhý, ale pevné osy (místo rychloupínačů) vráme a takisto i ve vidlici by zvýšily jeho pevnost a přesnost řízení.
Komponenty
Výsledné příznivé ceně je přizpůsobena úroveň výbavy, komponenty jsou základní, ale přesto funkční a během testu odvedly svoji práci bez problémů.
Dokonce nás překvapily vcelku účinné hydraulické brzdy Zoom 875, vzhledem k použitým 160-milimetrovým kotoučům.
10-rychlostní řazení S-Ride M400 sprehazovačem od téže značky fungovalo spolehlivě a nemáme výhrady ani krozsahu převodů kazety s 11- - 40-zubovými pastorkami.
Vidlice Suntour XCM30-RL se 100 mm zdvihem a se základním tlumením bez nastavování nás limitovala vnáročnějším terénu.
Jízda
Výjezdy do táhlých kopců s eRivalem byly hračkou, mohli jsme se spolehnout na dostatek jeho výkonu a energie. Amulet stoupal s jistotou i do prudších kopců, ve kterých jsme ocenili dobře zvolené pláště WTB Ranger s dostatkem přilnavosti.
V rozbitých kamenitých sjezdech nás limitoval slabší výkon vidlice Suntour, na které absentuje i možnost nastavení odskoku, proto jsme si pro jízdu zvolili méně náročný terén a hladší traily bez větších překážek. Lesní šotolinové silnice s Amuletem brázdil naprosto bez problémů.
Jízda byla celkově příjemná i díky komfortnímu posedu. V zjezdech jsme ocenili již zmiňovaný výkon a zmíněnou účinnost brzd Zoom se 160 mm kotouči.
V lesním terénu s méně náročným výškovým profilem jsme najeli při největší podpoře elektromotoru přibližně 50 km. Při lepší optimalizaci stupně podpory a větším využívání vlastní energie se dojezd zvyšuje.
Specifikace:
- Rám: AMULET 29″ ALLOY LITE E-SG4
- Vidlice: SUNTOUR XCM30-RL
- Tlumič: –
- Pohon: S-RIDE SL-M400/S-RIDE RD-M400 10 R
- Kola: RACE-LIGHT ALLOY, RACE-LIGHT SPORT, WTB RANGER 29 × 2,25“ COMP
- Brzdy: ZOOM 875, 160/160 mm
- Řídítka/Představec: RACE-LIGHT, 740 mm/RACE-LIGHT, 70 mm
- Sedlovka/Sedlo: RACE-LIGHT/RACE-LIGHT
- Hmotnost: 22,5 kg (velikost L, bez pedálů)
Zdroj: www.biker.sk