Po řádném sportovním výkonu nebo psychické zátěži naše tělo potřebuje regenerovat . Potřebuje získat ztracenou sílu a rovnováhu. Ví to i Juraj Slafkovský , náš úspěšný hokejista a draftová jednička NHL z roku 2022. On si pro svou regeneraci vybral produkty značky Blackmud s mořským louhem jako přirozeným zdrojem hořčíku. Po měsících používání přišel návrh na spolupráci, čehož výsledkem je samotná edice produktů Juraj Slafkovský . Proč a jak vznikla značka Blackmud a jak se jí s Jurajem pracovalo, jsme si povídali se zakladatelkou této značky, Mgr. Monikou Spolníkovou.
Jste poměrně mladá značka, vznikla jste na přelomu let 2021/2022. Jak a proč jste přišli na nápad právě s kosmetikou s mořským louhem?
Nápad na založení vlastní značky přišel nečekaně během dovolené v Bulharsku, kde jsem poprvé vyzkoušela účinky mořského bahna a mořského louhu . Sama na sobě jsem účinky procítila a z poznatků o účincích na zdraví jsem byla natolik okouzlena, že jsem měla potřebu přinést tyto zdravotní benefity i na Slovensko. Vždy jsem inklinovala k péči o zdraví a tělo. Absolvovala jsem masérský kurz pro klasickou masáž pod garancí Červeného kříže. Všechny mé práce mě formovaly a směřovaly k založení vlastní značky, kde naplno umím využít zkušeností z různých oblastí.
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=WjeCDfUvGDQ
Který byl Váš první produkt?
Právě mořské bahno a mořský louh.
Většina lidí asi neví, co je to mořský louh. Víte nám o něm říct něco víc? Jak vzniká, k čemu všechno se používá a proč je tak dobrý?
Mořský louh je koncentrovaná mořská voda, která vzniká odpařováním mořské vody v přírodních slaných jezerech v Bulharsku, kde je přirozeně vyšší slanost (kvůli odpařování) než v moři. V ní se louhují všechny zdraví prospěšné látky v moři, ale také látky, které se uvolňují z úrodné bulharské černozemě. Mořský louh je bohatý na organické a minerální složení. Pomáhá při :
- chorobách pohybového aparátu
- revmatických a neurologických onemocněních
- při bolestech kloubů a svalů
- artritidě, artróze, poúrazových stavech, při kožních onemocněních (psoriáza, akné, ekzémy, mykózy, lupy)
- při nachlazení a zánětech horních cest dýchacích
- při zánětech v dutině ústní, paradentóze, aftách, zánětech dásní
- při problémech s hemeroidy
- při problémech reprodukčního systému
Má také nějaké negativní účinky, o kterých je třeba před použitím vědět?
Těhotné ženy by měly použití mořského louhu konzultovat se svým lékařem . Třeba si dávat pozor na vniknutí do očí, do otevřených ran a držet mimo dosah dětí , právě kvůli vysoké slanosti.
Jaký je rozdíl mezi mořským louhem a mořským bahnem, ve smyslu jejich účinků na pokožku?
Mají velmi podobné účinky. Rozdíl je zejména v procedurách a samotné aplikaci. Mořské bahno má navíc účinek také na zvýšení teploty pokožky a prokrvení. Z tohoto důvodu by pacienti s kardiovaskulárními onemocněními měli použití bahna konzultovat se svým lékařem . Na rozdíl od mořského louhu, mořské bahno obsahuje také zelený jíl a díky němu má výrazný peelingový účinek .
Lidé určitě znají i kosmetiku z Mrtvého moře. V čem je ta Vaše z Černého moře jiná, lepší a jedinečná?
Vždy mi byla blízká i kosmetika z Mrtvého moře, vícekrát jsem absolvovala pobyt, ať už v Jordánsku nebo Izraeli. Jelikož jsem znala účinky bahna z Mrtvého moře, uměla jsem posoudit na vlastním těle rozdíl. Produkty z Černého moře jsou bohatší o organické látky kvůli pestré flóře a fauně, která u Mrtvého moře chybí . Produkty s mořským louhem jsou u nás na Slovensku unikátní .
Pro koho je tato přírodní kosmetika určena primárně?
Pro každého . Ať už k řešení stávajících problémů, ale také jako prevence. Díky vysokému obsahu přírodních minerálních látek, zejména hořčíku, je používání produktů s mořským louhem i skvělým relaxem a posiluje imunitní systém. Hořčík má vliv na více než 300 procesů v lidském těle a je nenahraditelný. Léčebné a relaxační účinky si mohou dopřát i pacienti ve více slovenských lázních.
Proč jste si pro spolupráci s Vaší značkou vybrali právě hokejistu Juraje Slafkovského?
Od samotného začátku, kvůli regeneračním účinkům, jsem měla představu spojit značku Blackmud se známým sportovcem. V té době jsem netušila, že by to mohl být právě Juraj Slafkovský. Měla jsem tu možnost dodat regenerační produkty na hokejový kemp reprezentace do 20.let v Košicích, kterého se zúčastnil i Juraj Slafkovský. Dostala jsem pozitivní zpětnou vazbu. Postupem času jak Juraj nadále používal naše produkty došlo ke spolupráci.
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=Q-4dT_eiABs
Jak se vám s ním spolupracovalo? Podílel se i nějak aktivně na výběru svých produktů?
Juraj používal naše produkty několik měsíců. V té době jsme o spolupráci ještě neuvažovali. Jurajovi jsem představila svůj návrh, navzájem jsme si podpořili věci. Výběr produktů, vůně a také design byl konzultován s Jurajem . Juraj je velmi vytížený sportovec, který je primárně fokusován na hokej, přípravu a výkon, a tak je to správné. Takže jsem se snažila ho čím méně zatěžovat procesem, ale důležité věci byly vždy konzultovány s ním a byla to příjemná zkušenost i pro mě.
Jakým dalším sportovcům byste Vaše produkty ještě doporučili?
Určitě všem.
Jsou některé produkty testovány na zvířatech?
Ne.
Kde probíhá výzkum a vývoj a kde výroba produktů?
V Bulharsku.
Dohlížíte na výrobu osobně i Vy?
Všechny produkty jsou certifikovány na centrálním portálu EU a podmínky této certifikace zajišťují, že produkty jsou bezpečné a vhodné pro používání. Nad všemi procesy mám samozřejmě dohled i já.
Podle čeho si vybíráte, jaký druh produktu jde do výroby? Podle čeho vůně a parfémy?
Vždy hledám produkty s maximálním pozitivním účinkem pro zákazníky a podle toho je postupně uvádím na trh. Na začátku byly jen mořské bahno a mořský louh, to jsou doposud naše hlavní produkty, ale postupně přibývaly další oblasti se zaměřením na péči o tělo. Vždy se jedná o kombinaci účinku a příjemné aplikace. Většinou zákazníci oceňují nevšednost vůní . Právě z tohoto důvodu máme například masážní olej ve čtyřech různých vůních:
- natural
- levandule
- arnika
- borovice
Jak vznikl nápad oslovit i nás, EXIsport, a proč?
Hlavním důvodem byla myšlenka propojení sportu a regenerace . Zároveň jsem vnímala, že EXIsport takové produkty v portfoliu neměl. Pana Vaľa (výkonný ředitel PPG Group sro, která provozuje EXIsport) již delší dobu eviduji na LinkedIn, kde jsem i já aktivní a tam jsem ho i poprvé kontaktovala. V neposlední řadě jsem košický lokálpatriot a EXIsport je, stejně jako Blackmud, košická firma.
Jaký je Váš nejoblíbenější produkt a proč?
Používám všechny naše produkty, nicméně mám dva nejoblíbenější. Je to maska z mořského bahna kvůli jejím účinkům na pleť, ale miluji i regenerační koupel s mořským louhem .
Chystáte v nejbližší době také nějaké novinky, o kterých nám můžete sdělit?
Připravujeme anticelulitidní řadu tří produktů , které fungují i samostatně, ale spolu vytvářejí synergický efekt. Tyto produkty budou určeny pro domácí péči, ale najdou uplatnění iv lázních a wellness centrech.
Chcete ještě něco dodat na závěr, co považujete za důležité, aby vaši zákazníci věděli?
Přinést léčivé účinky mořského bahna a mořského louhu vnímám jako své poslání a jsem ráda, že i díky EXIsport se mi ho daří postupně naplňovat.
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho spokojených zákazníků a nových nápadů.
EXI tip: O příznivých účincích hořčíku a jeho pozitivním vlivu na lidské tělo si můžete přečíst také v blogu Proč je hořčík důležitý.