Produkt byl úspěšně přidán do nákupního košíku
Počet:
Celkem:
0 ks zboží. 1 produkt v košíku.
Pokračovat v nákupu
Celkem za produkty:
Celkem za doručení:  Bude determinováno
Celkem:
Přejete si montáž lyžařského vázání ?
Ano Ne
Více informací
Věk
Typ lyžaře

Všechna vstupní pole jsou povinná

Montáž lyžařského vázání

Potvrdit

Jak běžet déle a rychleji: 7 tipů, které Vám pomohou

Jak běžet déle a rychleji: 7 tipů, které Vám pomohou

Pokud jste běhali relativně krátké vzdálenosti, možná budete chtít přejít na běh na větší vzdálenosti, rychlejší běh nebo obojí. Dobrou zprávou je, že se nemusíte připojit k běžeckému týmu, abyste se stali skutečným běžcem. Potřebujete jen soustředěný trénink a sebedisciplínu. Ať už s běháním začínáte nebo máte více zkušeností, tady je sedm tréninkových tipů, které Vám mohou pomoci.

Zvětšete svou vzdálenost běhu týden po týdnu

Nejlepší způsob, jak zvýšit vzdálenost běhu, je postupně zvyšovat týdenní počet zajetých kilometrů. Nejjednodušší způsob, jak toho dosáhnout, je sestavit si progresivní tréninkový plán.

  •        Jak daleko chcete běžet?
  •        Jak rychle chcete zaběhnout vzdálenost?

Když máte své cíle, můžete se rozhodnout, kdy jich chcete dosáhnout. Cíl je jen sen, dokud na něj nedáte datum.

  • Rozdělte si plán mezi tím, kde jste nyní, a tím, kde chcete být k cílovému datu, na týdenní nebo dvoutýdenní milníky.
  • Budou to krátkodobé nebo střednědobé cíle, kterých chcete dosáhnout.
  • Potom rozdělte aktivitu na tréninkové dny a dny odpočinku.

 Tento proces vyžaduje čas. Rozdělte jej do série kroků, které můžete udělat, abyste se k němu dostali. Pokud s tréninkem začínáte, promluvte si s osobním trenérem nebo někým, kdo má více zkušeností. Mohou vám pomoci stanovit si cíle a harmonogram.

Soustřeďte se na sílu jádra těla

Když běháte, vaše hlavní svaly pracují na tom, aby udržely vaše tělo stabilní. Vaše jádro hraje klíčovou roli při stabilizaci páteře a její podpoře během běhu . Lidé často přehlížejí hlavní svaly. Pokud Vaše hlavní svaly nejsou silné, nemůžete očekávat, že budete běhat v dobré formě, zvláště když jste unaveni.

Chcete-li vybudovat silnější svaly, měli byste se zaměřit na cvičení zaměřená na trup Vašeho těla, oblast od hrudníku po boky a zejména na břicho a záda .

Efektivní cviky na hrudník a trup naleznete v blogu cviky na posílení jádra těla.

Běh a cvičení

Poslouchejte své tělo

Pokud jste na misi běžet rychleji a dál, musíte poslouchat své tělo . Nenechte se omezovat obecnými pravidly. Na internetu si například můžete přečíst, že byste neměli zvyšovat vzdálenost o více než 10 procent za týden. Tento tip vznikl s cílem pomoci novým běžcům vyhnout se zraněním.

Pokud se cítíte silní, zdraví a dokážete postupovat rychleji, než se očekávalo, neomezujte se. Dbejte však také na odpočinek a zotavení se z běhu. Chcete-li postupovat a zmapovat svou vlastní cestu, snažte se běhat naplno.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=8mGymkmPoD4&list=PLqLH3aKcIM-yL7laTCj-U79_C4Duw_IKs&index=4

EXIsport tip:

Důležitou součástí běžecké výbavy jsou běžecké boty. Správný výběr běžeckých botasek vám může pomoci zlepšit váš výkon. Běžecké tenisky Asics jsou podporou při dosažení Vašich běžeckých cílů. Pánské a dámské tenisky na běh disponují technologiemi, jejichž úkolem je:

  •        vynikající odpružení
  •        maximální absorpce nárazů pro běhu
  •        skvělá trakce
  •        snížení únavy nohou

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=FuHyTXsRRhI&list=PLqLH3aKcIM-yBG3HOP2sdkX24b_xlgST7&index=6

Poslouchejte hudbu

Podle vědců z Brunel University v Anglii Vám poslech hudby může pomoci běžet déle a rychleji.

  • Jejich studie ukázala, že běžci, kteří při cvičení poslouchali hudbu, si udržovali konzistentní tempo delší časové období ve srovnání s těmi, kteří hudbu neposlouchali.
  • Studie také zjistila, že běžci, kteří poslouchali hudbu, zvýšili své tempo, i když byli unaveni.
  • Správný seznam skladeb může být rozdílem mezi pomalým, namáhavým běháním a dynamickým, motivovaným během.

 Nejlepší je svižná hudba s rychlým tempem. Výzkum naznačuje, že hudba se 120 až 130 údery za minutu je nejlepší pro rychlý a výkonný běh . Mějte však na paměti svůj seznam skladeb – různé skladby mají různý vliv na naši náladu a úroveň energie.

 Můžete také použít jinou hudbu, když se zaměříte na různé tréninkové cíle.

  •  Pokud se například potřebujete více soustředit na svoji techniku ​​a formu běhu, můžete vyzkoušet seznam skladeb s pomalejším tempem.
  •  Když pracujete na délce kroku a síle, budete chtít zvýšit počet úderů za minutu.

Zlepšete své dýchání

Jaký je nejjednodušší způsob, jak dostat do plic více kyslíku? Jednoduchá odpověď: dýchání do břicha.

Břišní dýchání je dýchací technika, která vám umožní přijmout více vzduchu na jeden nádech zapojením bránice a vytvořením většího prostoru v hrudní dutině. Bránicové dýchání dokáže efektivněji okysličit Vaši krev a svaly. Tato dýchací technika zlepší vaši vytrvalost a přechod z chůze na jogging bude mnohem méně zastrašující.

 Procvičte si břišní dýchání tak, že si lehnete na záda, zhluboka se nadechnete nosem a vydechnete ústy. Potom to zkuste vsedě. Tuto dýchací techniku ​​se můžete naučit jako samostatnou zručnost a poté ji přenést do běhu.

Udělejte z odpočinku a zotavení prioritu

Chcete-li běžet rychle, měli byste pracovat na své síle a rychlosti . Abyste však dosáhli výsledků, Vaše tělo potřebuje růst svalů . Když děláte tvrdý trénink, vaše svaly vytvářejí mikroskopické trhliny. Vaše tělo na to reaguje růstem silnějších svalových vláken. Bez období zotavení nemůže Vaše tělo projít tímto procesem obnovy. Přetrénování zatěžuje šlachy, klouby a svaly. Dny odpočinku pomáhají vašemu tělu zotavit se a snižují pravděpodobnost zranění.

Tipy pro produktivní odpočinek:

  • Napusťte si koupel nebo si dopřejte masáž
  • Hydratace by měla být součástí odpočinku
  • Jezte zdravě, abyste doplnili vyčerpané zásoby živin
  • Psychický odpočinek je také důležitý

EXIsport tip:

Regenerujte jako Juraj Slafkovsky a používejte kosmetiku Blackmud, která má protizánětlivé účinky. Přitom vyživuje a hydratuje pokožku.

Běžecká výbava

Myslete pozitivně a zaměřte se na cíl

Když jsou vaše nohy těžké a máte problém s dýcháním, je to vaše vůle a mentální rezervy, které vám dávají odvahu dostat se k vašemu cíli. Někdy musíte učinit mentální rozhodnutí a prosadit se.

Musíte věřit, že můžete běžet rychleji. Musíte vidět, že běžíte rychleji. Pozitivnost nemůže zaručit úspěch, ale negativita může zaručit selhání . Některé z nástrojů, které vám mohou pomoci při rozvoji vaší mentální síly:

  • Vizualizace
  • Pozitivní afirmace
  • Stanovení SMART cílů
  • Relaxační techniky a meditace
  • Vedení deníku
Běžecké oblečení a běžecké tenisky

Jste připraveni zlepšit svůj běh?

Chcete-li běžet dál a rychleji, musíte trénovat, dobře se zotavovat a rozvíjet svou duševní odolnost. Ti, kterým se daří běžet déle a rychleji, jsou ti, pro které je trénink prioritou. Udělejte rozhodnutí, že jste oddáni svým cílům a harmonogramu.

Čtěte také

Pánské a dámské běžecké tenisky Hoka One One: Revoluční tenisky na běh, které si zamilujete
Pánské a dámské běžecké tenisky Hoka One One: Revoluční tenisky na běh, které si zamilujete

Hoka One One je značka sportovní obuvi, která si získala obdiv a popularitu díky svým inovativním designům a technologiím zaměřeným na běh a outdoorové aktivity.

Kompresní ponožky a podkolenky: Jak vám mohou pomoci?
Kompresní ponožky a podkolenky: Jak vám mohou pomoci?

Kompresní ponožky a podkolenky jsou speciálně navrženy ponožky a podkolenky, které mají schopnost poskytovat tlakovou kompresi na dolní končetiny. Tato komprese je větší u kotníků a postupně se snižuje směrem nahoru k lýtkům a stehnům. Hlavním cílem kompresních ponožek a podkolenek je zlepšit cirkulaci krve v dolních končetinách a podpořit...

Jaká překvapení skrývají nejkrásnější doliny, kaňony a soutěsky Slovenska?
Jaká překvapení skrývají nejkrásnější doliny, kaňony a soutěsky Slovenska?

Na poměrně malém území Slovenska máme mnoho přírodních skvostů, které by si zasloužily větší propagaci, pozornost a ochranu. Rájem pěší turistiky jsou slovenské doliny, kaňony a soutěsky, které přinášejí turistům nezapomenutelné zážitky a dechberoucí dojmy. Víte jaké turistické skvosty skrývají slovenské doliny, soutěsky a kaňony?

Košice Peace Marathon - Mezinárodní maratón míru je nejstarší maraton v Evropě
Košice Peace Marathon - Mezinárodní maratón míru je nejstarší maraton v Evropě

Mezinárodní maratón míru (MMM) se v Košicích pořádá od roku 1924. Jedná se o nejstarší maraton na starém kontinentu a třetí nejstarší ve světě. Košický maraton se už tradičně koná první říjnový víkend a jinak tomu nebude ani teď. Patříte mezi jeho fanoušky či dokonce účastníky i Vy?

Víte o tom, že běh zpomaluje stárnutí? Prozradíme Vám, jak běh ovlivňuje fungování mozku
Víte o tom, že běh zpomaluje stárnutí? Prozradíme Vám, jak běh ovlivňuje fungování mozku

Běh je fyzická aktivita, která má pro fyzické i psychické zdraví lidí dalekosáhlé pozitivní účinky. Mnohé výzkumy a studie již celá desetiletí potvrzují pozitivní vlivy běhu na zdraví lidí, kteří běhají pravidelně a s radostí, přičemž intenzita a trvání běhu nemusí být vrcholové.