Under Armour, značka, kterou založil v roce 1996 bývalý americký fotbalista z univerzity v Marylandu Kevin Plank, vyrábí funkční sportovní oblečení, které je navrženo tak, aby zajistilo sportovcům během zápasů, tréninků nebo cvičení pocit příjemného chladu, sucha a lehkosti. Od založení bylo poslání firmy Under Armour pomáhat sportovcům dosahovat lepších výkonů díky speciálnímu designu, nadšením pro věc a nepřetržitými inovacemi.
Začátky a vývoj
Po téměř 30 letech své existence patří Under Armour k předním vývojářům, prodejcům a distributorům:
- značkového funkčního oblečení
- sportovní obuvi
- sportovního vybavení
- platforem Connected Fitness
Pod značkou Under Armour jsou nabízeny nejmodernější výrobky, navrženy tak, aby pomáhaly sportovcům dosahovat lepších výkonů. Patří sem inovativní obuv, oblečení pro muže, ženy a mládež, zajišťující odvádění vlhkosti a regulaci teploty a stejně tak i digitální mobilní aplikace zaměřené na podporu zdraví a dobré kondice . Rozsáhlý sortiment výrobků značky Under Armour v současné době využívá velkého množství nejrůznějších technologií.
Základem platformy funkčního oblečení, které stálo u zrodu značky, však nadále zůstává jednoduchý recept:
- oblečení HeatGear do horkého počasí
- oblečení ColdGear do chladného počasí
- AllSeasonGear do období mezi extrémními podmínkami
Důležité milníky značky Under Armour
V červnu 2006 zahájila společnost Under Armour výrobu a prodej obuvi a uvedla na trh řadu kopaček na americký fotbal , po které následovala baseballová a softballová obuv.
V květnu 2008 nabídla společnost poprvé obuv bez kolíků , uvedením nového typu obuvi, který zaplnil dosavadní mezeru na trhu sportovní obuvi - obuv pro výkonnostní trénink.
V roce 2009 společnost doplnila svoji nabídku obuvi řadou běžecké obuvi a kopaček určených pro „evropský“ fotbal.
V roce 2010 vstoupila značka Under Armour na basketbalová hřiště kolekcí basketbalové obuvi .
V roce 2011 uvedla na trh běžeckou obuv UA Charge RC vyvinutou předními odborníky s využitím technologie používané při výrobě oblečení Under Armour k zajištění dokonalých vlastností při sprintu.
V roce 2012 zavedla společnost novou technologii výroby obuvi, UA Spine , která spojuje pružnost a ultralehkou konstrukci stélky.
V roce 2014 označil časopis Runner's World běžeckou obuv UA SpeedForm Apollo jako první obuv vyvinutou v továrně na oblečení za „nejlepší debut“.
Společnost navázala na úspěch platformy SpeedForm a uvedla v roce 2015 obuv UA SpeedForm Gemini a v roce 2016 SpeedForm Gemini 2 . SpeedForm Gemini je obuv určená pro běh na dlouhé tratě, která přináší pocit dokonalé formy a komfortu. Je vybavena bezešvou oporou paty a lehkou, prodyšnou vrchní částí, což minimalizuje nepravidelnosti a zajišťuje, aby bota seděla na noze pevněji a přesněji.
EXI tip: Chcete vědět, jak značka Under Armour dbá na životní prostředí ? Více informací se dozvíte v blogu.
Kde lze najít produkty Under Armour?
Společnost Under Armour dále nabízí sportovní vybavení, včetně sportovních rukavic, tašek, pokrývek hlavy, ponožek, brýlí a funkčních chráničů úst. Nejlepší a nejprodávanější produkty Under Armour lze zakoupit i na našem eshopu exisport.cz . Kromě toho:
- značka expandovala na více než 30 globálních trhů
- můžete ji nalézt ve více než 20 000 maloobchodních prodejnách po celém světě
Výrobky značky Under Armour je možné kromě USA zakoupit po celé Evropě , v Asii , Austrálii a Latinské Americe . Mezi klíčové trhy patří Spojojené království, Brazílie, Španělsko, Itálie, Francie, Mexiko, Kanada, Chile, Čína a Německo.
Značka distribuuje své výrobky rovněž prostřednictvím autorizovaných prodejců v Japonsku , které se stalo druhým největším trhem hned po Severní a Jižní Americe. V dubnu 2011 značka otevřela první maloobchodní prodejnu v Číně – značkový obchod v prodejním centru Grand Gateway Mall v Šanghaji, po kterém následovalo otevření první prodejny v Mexiku .
V roce 2013 otevřel Under Armour značkový obchod UA Brand House v Baltimoru, MD a v nákupním centru Tyson's Corner, které nabízelo dokonalý zákaznický zážitek a výrobky upravené dle přání zákazníků.
V dubnu 2014 otevřela společnost Under Armour značkový obchod Brand House v SoHo, v mezinárodním nákupním centru v New Yorku a v roce 2015 Brand House o rozloze 30 000 čtverečních stop v Chicagu na ikonickém Miracle Mile. Další značkové obchody byly otevřeny v Mall of America a Indianapolis.
V roce 2016 otevřela UA značkové prodejny Brand House ve městech Filadelfie, PA, Madison, WI, Dallas, TX, Disney Springs v Orlandu, FL, ve Světovém obchodním centru v centru New Yorku a na dalších místech!
Partnerství Under Armour s univerzitami a sportovními kluby
Under Armour je partnerem několika studentských sportovních programů, mimo jiné na Univerzitě v Kalifornii, Los Angeles, Kalifornské univerzitě, Berkeley, Univerzitě Notre Dame, Univerzitě ve Wisconsinu, program sportovní asociace Námořní akademie Naval Academy Athletics Association, program na Univerzitě v Maryland Jižní Karolíně, Univerzitě v Cincinnati, Havajské univerzitě, Univerzitě v Utahu, Univerzitě v jižní Floridě, Boston College, Univerzitě v Temple, Univerzitě v Seton Hall, Univerzitě Northwestern, Univerzitě v Yale a Univerzitě v St. John's.
Under Armour je oficiálním dodavatelem obuvi pro Národní fotbalovou ligu NFL a dodavatelem oblečení pro elitní profesionální sportovce, jako například:
- Tom Brady, nejlepší hráč NFL
- Cam Newton, nejlepší hráč NFL
- Stephen Curry, nejlepší hráč NBA 2015 a 2016
- Lindsey Vonn, držitelka zlaté olympíjské medaile v lyžování
- Jordan Spieth, držitel titulu šampiona v soutěži Masters a U.S. Open 2015
- Misty Copeland, primabalerína amerického baletního divadla American Ballet Theater
- Bryce Harper, nejlepší hráč NL 2015
- Clayton Kershaw, držitel ceny Cy Young 2014
- Michael Phelps, držitel zlaté olympíjské medaile v plavání
- Andy Murray, vítěz Grandslamu a držitel zlaté olympíjské medaile v tenise
- Kelley O'Hara, šampionka amerického ženského světového poháru a držitelka zlaté olympíjské medaile
- Canelo Alvarez, prvotřídní světový boxer
- Sloane Stephens, světoznámá profesionální tenistka
Společnost Under Armour se zviditelnila i na mezinárodním sportovním poli. Značka je oficiálním dodavatelem vybavení pro:
- fotbalový klub Tottenham Hotspur z Barclay, účastníka nejvyšší britské fotbalové soutěže Premier League
- fotbalový klub Southampton z Premier League
- klub Aston Villa z Footbal League Championship
- klub Cruz Azul z mexické první divize
- Unie Welsh Rugby Union
- klub Colo-Colo z chilské první divize
- brazilský fotbalový klub Sao Paolo
- holandský fotbalový klub AZ Alkmaaar
- německý fotbalový klub St. Pauli
Působivý marketing, který ve Vás probudí vášeň ke sportu
Společnost Under Armour je také známá svými nekonvenčními a působivými marketingovými kampaněmi , které zachycují intenzivní vášeň a sportovní nadšení. Mezi takové kampaně patří mj.:
- Protect This House (Chraň tento dům )
- I Think You Hear Us Coming ( Myslím, že nás uslyšíte přicházet )
Několik stadionů NFL a univerzitních sportovních stadionů používá kampaň Protect This House k povzbuzování fanoušků domácího týmu.
V roce 2010 společnost Under Armour rozšířila své zákaznické pokrytí prostřednictvím nové kampaně Protect This House I Will (Slibuji, že ochráním tento dům ). Kampaň představovala přední sportovce z celé řady mužských i ženských sportovních disciplín a zdůraznila oddanost značky UA tréninku, který je základem sportovního výkonu .
V únoru 2013 zahájila společnost Under Armour svou největší globální kampaň s ikonickou značkou I WILL . Kampaň se zaměřovala na vášeň, nadšení a odhodlání, které ženou sportovce k výkonům .
V roce 2014 společnost představila svou průkopnickou kampaň zaměřenou na ženy I WILL WHAT I WANT (Dosáhnu toho, co chci ), ve které vystupuje primabalerína Misty Copeland.
V létě 2015 uvedla společnost kampaň RULE YOURSELF (Ovládni sám sebe), ve které vystupovali sportovci Stephen Curry, Jordan Spieth, Misty Copeland a Tom Brady. Děj příběhu pokračuje iv roce 2016 s novými reklamními spoty, ve kterých vystupuje Memphis Depay, útočník z Manchester United, kotníky amerického ženského gymnastického týmu a držitel největšího počtu olympíjských medailí v historii, plavec Michael Phelps.
V roce 2016 společnost spustila svoji nejnovější multisportovní kampaň It Comes From Below (Vše přichází zdola ), ve které účinkují Bryce Harper a Cam Newton a která představuje řadu Under Armour Running. Ústřední myšlenkou kampaně je, že každý skvělý sportovní moment začíná od nohou. Společnost Under Armour si uvědomuje, že práce nohou, i když bývá často přehlížena, je základem bez kterého by nebylo možné vymknout se očekáváním a dosáhnout dokonalého výkonu.
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=rtX91YGaBXw
EXI tip: Více o technologiích značky Under Armour , které využívá při výrobě svých produktů, naleznete v našem blogu.
UA Connected Fitness
V prosinci 2013 učinila společnost Under Armour svoji první akvizici nákupem jedné z největších světových platforem pro sledování kondice MapMyFitnes . MapMyFitnesss tvoří jednu z největších komunit Connected Fitness na světě a nabízí celou škálu webových stránek a mobilních aplikací, jako například její vlajkové lodě:
- MapMyRun
- MapMyRide
Po akvizici MapMy Fitness následovalo uvedení první digitální fitness aplikace na bázi otevřené platformy UA Record , jejímž cílem je pomoci sportovcům a dalším osobám, kterým záleží na jejich fyzické kondici a chtějí vést zdravější život.
Začátkem roku 2015 získala společnost další platformu pro sledování kondice Endomondo a zdravotní a fitness aplikaci MyFitnessPal. S akvizicí platforem Endomondo a MyFirstPal společnost Under Armour nadále posílila svoji pozici v oblasti Connected Fitness a přiblížila se k naplnění svého cíle – přinášet sportovcům a osobám, které se starají o svou fyzickou kondici, průkopnické řešení v oblasti tréninku, sportovního výkonu a běžného života.
Platforma Under Armour Connected Fitness představuje největší světovou digitální zdravotní a fitness komunitu s více než 180 miliony uživatelů .
Na nedávné výstavě spotřební elektroniky představila společnost Under Armour svou první řadu výrobků Connected Fitness . Toto moderní portfolio výrobků zahrnuje například. UA HealthBox , první systém connected fitness na světě, UA SpeedForm Gemini 2 Record Equipped, první inteligentní obuv této značky a dva modely bezdrátových sluchátek!
Světová centrála společnosti Under Armour sídlí v Baltimore, MD. Další kanceláře společnosti se nacházejí v New Yorku, Austinu, Houstonu, San Francisku, Portlendu, Denveru, Amsterdamu, Kodani, Mnichově, Tokiu, Sydney, Hongkongu, Torontu, Kantonu, Šanghaji, Manchesteru, Vídni, Ho Či Minově Městě, Panamě, Jakartě, Mexico. V září 2016 měla společnost Under Armour celosvětově více než 14 000 zaměstnanců.
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=IHvQPz6wQe4
Zdroj: underarmour.com