Produkt byl úspěšně přidán do nákupního košíku
Počet
Celkem
0 ks zboží. 1 produkt v košíku.
Celkem za produkty:
Celkem za doručení:  Bude determinováno
Celkem
Pokračovat v nákupu

Jak cvičit doma? Tyto otázky si pokládejte dříve, než se pustíte do cvičení

Jak cvičit doma? Tyto otázky si pokládejte dříve, než se pustíte do cvičení

Dámy - Jak se obléci na sport doma, abyste se cítili pohodlně?

Záleží na typu pohybu. I doma totiž můžete provádět různé typy sportu. Stačí si vybrat z různých HIT domácích tréninků, jógou, power jógou, aerobic a mnoha jinými. Zkuste tu srandu a zacvičte si s partnerem akrojogu. Milovníkům jógy a pilates doporučujeme volnější střih, který bude zároveň odvádět teplo a pot od těla. Vhodným oblečením jsou různé trička značek Under Armour, FundangoAnta či Authority.

 

Toto tričko značky Adidas se skvěle hodí na crossfit a různé HIT tréninky, protože síťovina dokonale provzdušní a ochladí tělo. Množství instruktorek jógy u nás pravidelně nakupuje tílka značky Fundango v různých atraktivních barvách.

 

Během kardia nebo HIT tréninku však doporučujeme těsněji sportovní oblečení. Vyberte si z našich funkčních triček s krátkým rukávem a vynikající elasticitou. Hledejte modely, které odvádějí pot od těla, regulují teplotu těla a mají funkci proti zápachu.

 

POZOR - Při trénování nedoporučujeme nosit bavlněná trička, protože v nich můžete prochladnout. Zároveň se rychle propotit - jsou cítit a v neposlední řadě i vidět mapy v oblasti podpaží. Nenechte se rozptylovat nevhodným sportovním oblečením a sáhněte po stylových funkčních kouscích.

 

TIP NA DOMA - Pokud cvičíte v obývacím pokoji nebo ložnici, vždy před cvičením vyvětrejte a během něho mějte otevřenou ventilaci. Divili byste se, jak rychle dokážete vydýchat místnost velikosti 5x5 m.

 

Tričko doplňte kvalitními legínami. Do legín se vyplatí zainvestovat, protože spolu se sportovní podprsenkou a teniskami tvoří podstatu pohodlí při tréninku. Vybrali jsme pro vás novinku legíny značky Under Armour. Střih maximalizuje komfort, protože před běháním v parku máte možnost si ve zdvojeném bederním pásu schovat náhradní roušku, klíč od domu či sluchátka. Boční kapsa se stala samozřejmostí v legínách vyšší cenové kategorie. Teplotu těla udržuje hned několik technologií - 4-way stretch konstrukce oděvu podporuje vaši pohyblivost a několikanásobně rychleji odvádí vlhkost a schne, HeatGear lehká tkanina ochlazuje tělo při výkonu. Spolu se síťovinovými prvky skvěle reguluje teplotu těla.

 

Tímto modelem zdaleka nekončíme, prozkoumejte i ostatní modely, které stojí za vyzkoušení.

 

Samozřejmostí každé ženy je sportovní podprsenka. Základem sportovní podprsenky je její silná opora, rychleschnoucí materiál s anti odor technologií, nastavitelná ramínka a v ideálním případě i obvod.

 

Novinkou na trhu je sportovní podprsenka značky Under Armour. Velmi dobře sedí na prsou a bez problémů obepne i velikost C. Absenci nastavitelných ramínek kompenzuje 4-way stretch konstrukcí vláken, díky kterým se nestane, že se vám během dělání angličáků a jiného pohybu udělají záděry mezi prsy a podpažím na zpocené pokožce. Skvěle se přizpůsobí tělu, takže při pohybu poskytne oporu tam kde třeba, zároveň i volnost tam kde se žádá.

 

Pokud patříte k ženám s mohutnějším poprsím, doporučujeme podprsenku Warp Knit High Impact Bra od značky Under Armour. Nastavitelné mohutné ramínka udrží prsa i při skákání na švihadle, navíc se dá nastavit i obvod.

 

Pánové, jak se obléci na trénink?

Začněte vhodným kompresním spodním prádlem. Důvody jsou hned 3 - opora s širokým rozsahem pohybu, vynikající odvod vlhkosti a anti-odor technologie. Nechcete přece omráčit svého sparing partnera, když ho budete jistit na bench.

 

Tyto tři technologie najdete u značky Under Armour. Funkční boxerky sice představují vyšší investici, ale vydrží vám skutečně dlouho, jelikož nejsou vhodné pro každodenní nošení či na sedavý typ zaměstnání. Jsou vyrobeny z prodyšné a pružné tkaniny s technologií Anti-odor, která zabraňuje vzniku zápachu. Signature Moisture Transport System zajišťuje výborný odvod vlhkosti. Běžné bavlněné spodní prádlo nenoste do posilovny.

 

 V našem sortimentu tréninkového oblečení pro muže jednoznačně vedou značky Under Armour a méně známá Anta, která nabízí stejně kvalitní oblečení za výhodnější cenu. Pokud hledáte tréninkové tričko s krátkým rukávem, sáhněte po značce Anta. Naopak, pokud patříte mezi milovníky kompresních tréninkových triček, vyberte si z předních výrobců kompresního oblečení Under Armour. Výhodou kompresního oblečení je zlepšení výkonnosti svalů a zrychlení svalové regenerace v důsledku prokrvení těla.

 

Novinkou na trhu jsou kompresní trička z dvouvrstvé tkaniny s teplou vnitřní a hladkou vnější vrstvou, která rychle schne. Navíc disponuje Anti-odor technologií, která zabraňuje vzniku zápachu.

 

Dále si vyberte kalhoty. Na výběr máte kraťasy, tepláky, kompresní legíny, no co tak zkusit kompresní legíny s tréninkovými kraťasy v jednom? Under Armour přišel s novinkou kombinace těchto dvou kousků 2 v 1. Jsou vyrobeny z elastického rychleschnoucího materiálu, disponují anti-odor technológioou, reflexními detaily a 4-Way Stretch konstrukcí vláken pro dokonalý rozsah pohybu.

 

Sáhnout můžete i po funkčních legínách s česaným vnitřkem, které mají velmi podobné vlastnosti jako 2 v 1. Pokud patříte mezi klasiku v tréninkových kraťasech, nahlédněte do našeho sortimentu. Ale pospěšte si, slevy platí pouze do vyprodání zásob :)

 

Pravidelné zvedání činek dokáže vytvořit na dlaních mozoly. Předejděte takovým problémům používáním fitness rukavic. V našem sortimentu naleznete pánské i dámské fitness rukavice v různých velikostech.

Jak prát sportovní oblečení?

Nezapomeňte na správné praní funkčního oblečení. Mnozí se totiž často stěžují, že jejich speciální technologie v tkanině sportovních triček a legín ztratili své funkce. Hlavním důvodem je nesprávný prací prostředek. Při praní funkčního oblečení nestačí zvolit program "outdoor". Při praní sportovního oblečení sáhněte po pracím prášku na sportovní oblečení s balzámem na funkční textilie Textile Wash. Německá značka Feldten nabízí široké spektrum pracích prostředků, které chrání membrány na textilu.

 

Je lepší cvičit ráno, odpoledne či večer?

Co se týče výdeji energie, tělu je to v podstatě jedno. Větší výhodou však je, když jdete cvičit ráno nalačno. Tělo totiž po několikahodinovém spánkovém hladovění spaluje energii z tuků jako z cukru v krvi. Když svaly potrápíte ráno, během dne budete vitálnější. Zároveň ranní cvičení zrychluje metabolismus na delší dobu, tzn. po ranním tréninku zrychlíte spalování snídaně i oběda.

 

Jak si sestavit tréninkový plán?

V první řadě potřebujete vědět, co chcete tréninky dosáhnout. Pokud chcete být sprinter, potřebujete svalstvo a silné nohy, pokud milujete dlouhé běhy, potřebujete co nejdéle udržet energii a budovat vytrvalost v nohách. Pokud jste ještě necvičili, případně jste věčný začátečník, přidávejte tréninky pomalu a začněte s cviky s vlastní vahou. Při cvičení vám pomůže Lifefit fitness vybavení.

 

Vytrvalost - zvedejte menší váhy s 16 a více opakováními po 3-4 série. Alternativou je kardio cvičení, kdy méně až středně náročnou aktivitu provádíte během delšího časového úseku. Výborným nástrojem jsou různé tloušťky pryžových expandérů. Cviky s ním jsou velmi populární na Instagramu.

 

Růst svalstva - Zvedněte závaží 6-12x v 3-4 sériích. Pauza mezi sériemi by měla být pouze 1 minutu. Tento typ izolovaných cviků sice způsobí, že budete "napumpovanější", avšak síla či funkčnost kloubů, šlach a fascií se až tak moc nezvýší. V tomto případě můžete cvičit s různými závažími.

 

Nárůst síly - Zvedněte těžší váhy 3-5x po 3-4 série a delšími pauzami cca 2 minuty. Případně provádějte pomalé cviky s vlastním tělem, kdy se často během opakování třesete. Tento typ pohybu vám totiž dodává komplexní sílu a posiluje vaše kloubové úpony. Dělejte cviky, díky nimž roste funkční síla v provázanosti více partií těla - nejen svalů, ale i kloubů a šlach. Na tento typ cviků je ideální používat závěsný posilovací systém, ale s trochou kreativity postačí i gymnastický míč.

 

Jak se stravovat?

Co se týče stravování, žádné čaje, kapsle, zázračné bestsellery vám nepomohou. Záleží na energetickém příjmu - energii v kaloriích nebo kilojoulech během dne. Na zhubnutí si potřebujete vytvořit kalorický deficit - spotřebovat více energie než přijmete.

Jak přibrat svaly - Váš energetický příjem by měl být vyšší, ale musíte dát svalům stimul na růst díky přiměřené zátěži.

Jak přibrat tuk :) - Přiberete jen tehdy, když je váš energetický příjem vyšší než výdej energie. Tento proces těžko změníte.

Jak zhubnout - Potřebujete se dostat do kalorického deficitu. Dosáhnete ho zvýšením vaší aktivity nebo snížením množství kalorií.

 

Při dietě rozmýšlejte více takticky než kaloricky. Každá kalorie má totiž pro tělo jiný význam a účinek. Doporučujeme si stáhnout aplikaci Kalorické tabulky a doplňovat si do nich, co jste snědli. Je to jednodušší, než se zdá, protože si tam umíte dát konkrétní produkty z našich supermarketů. Nemusíte být vystudováný dietolog, abyste díky tomu zjistili, která strava vás stojí nejvíce kalorií a následně ji regulovaly.

 

TDEE (celkový denní kalorický výdej) zohledňuje věk, výšku, váhu, bazální metabolismus, sportovní aktivitu, typ zaměstnání, kroky, životní styl, tréninky atd. Pokud se vám nedaří zhubnout, problém může být někde jinde.

 

Připravujeme pro vás další výživný článek o nejlepších cvicích na doma. Nemějte strach, s našimi články, alternativním závažím a vlastní vahou se doma vypotíte stejně hodně jako v posilovně :)

Dátum zverejnenia: 17.3.2020

Autor: Lenka Krčmáriková

1 Komentáře

    • Avatar
      Ado
      apr 29, 2020

      Ja odporúčam pozrieť si napríklad cviky s vlastnou váhou. V tomto období korona vírusu sa to môže hodiť ako alternatíva k posilke. Napríklad tento článok je zaujímavý :) https://www.fitland.sk/cviky-s-vlastnou-vahou/

Zanechte odpověď

* Jméno:
* E-mail (nezveřejněno)
* Komentář
Type Code